Página inicial > Notícias > Seminários > Seminário do Prof. Anthony Zee (University of California, Santa Barbara, EUA)

Seminário do Prof. Anthony Zee (University of California, Santa Barbara, EUA)

Última Atualização: Terça, 15 Dezembro 2020 17:08

Data: 20.01.2021 (quarta-feira)

Horário: 14h30min

Quantum Field Theory: an Overview

Palestrante: Prof. Anthony Zee (University of California, Santa Barbara, EUA)
Data: 20.01.2021 (quarta-feira)
Horário: 14h30min

Sumário:

I will give a talk on quantum field theory at the colloquium level. A knowledge of quantum field theory is not required to understand this talk. In fact, it is partially addressed to the question of why anybody would need to study quantum field theory. The talk is based loosely and partly on my textbook "Quantum Field Theory in a Nutshell." At present, I am completing a popular book based, in turn, loosely and partly on this talk.